Kurs spadochronowy 08.10.2021

W dniu 08.10.2021 r., jako uczniowie liceum o profilu mundurowym, wzięliśmy udział w kursach spadochronowych organizowanych przez Stowarzyszenie Służb Antyterrorystycznych ,,IZER’’. Zbiórka została zaplanowana na piątek w szkole, skąd wszyscy wspólnie wyruszyliśmy w podróż do IV Oddziału Związku Polskich Spadochroniarzy w Inowrocławiu. Po dotarciu na miejsce zjedliśmy obiad, następnie udaliśmy się na zajęcia z teorii. Sobotę rozpoczęliśmy od śniadania i zajęć praktycznych pod okiem instruktora, Pana Macieja. Nauczyliśmy się jak wsiadać do samolotu i jak prawidłowo z niego wyskakiwać. Dostaliśmy wiele cennych rad jak radzić sobie w razie awarii spadochronu. Po 8 godzinach kursu przystąpiliśmy do egzaminu, który wszyscy zdaliśmy. Wieczór przeznaczony został na odpoczynek i omówienie w naszym gronie nabytych umiejętności.
Niedziela to ważny dla nas wszystkich dzień – dzień pierwszych skoków spadochronowych w naszym życiu. Rozpoczęliśmy go od przygotowania terenu, strzał wskazujących wiatr i omówienia naszego lotu. Wszyscy zdeterminowani i podekscytowani przystąpiliśmy do skoków. Podczas lotu mogliśmy podziwiać piękne widoki Inowrocławia i okolic. Po wykonaniu 3 skoków zostaliśmy odznaczeni odznaką i dostaliśmy własną książeczkę Skoków Skoczka Spadochronowego. Opiekę nad nami pełnili instruktorzy służb mundurowych. Po dniu pełnym wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do Sieradza. Była to piękna przygoda, pełna doświadczenia i wielu cennych rad. Dziękujemy naszym instruktorom i opiekunom. Nie możemy się doczekać następnego wyjazdu.

Relację z wyjazdu przygotowali uczniowie klas: